måndag 31 december 2012

Fler läsutmaningar för 2013

Jag vill inte ta i för mycket med att utmana mig själv, för då vet jag på förhand att jag inte kommer att hinna slutföra utmaningarna. Men förutom Boktolvan som jag tidigare presenterat skall jag försöka fullfölja följande utmaningar:

Läsa färdigt de två sista böckerna i Conn Igguldens Erövrarserie.
Silvrets rike

Läsa minst 2 böcker på engelska.

Försöka att läsa minst 5 klassiker.
Runar Schildt - Regnbågen
Vilhelm Moberg - Soldat med brutet gevär
Per-Anders Fogelström - Mina drömmars stad
Vilhelm Moberg - Utvandrarna
Edgar Allen Poe - Huset Ushers undergång

Läsa minst 2 självbiografier eller biografier.
David Dalton - Det är inte mig ni söker: Jakten på Bob Dylan
Marianne Faithfull - Minnen, drömmar och reflectioner
Jonas Cramby - Mandomsprovet
Steven Daly - Johnny Depp; Retrospektivt

Dessutom vill jag försöka minska min hög med olästa böcker i bokhyllan och då tänker jag försöka hinna läsa dessa hyllvärmare:

När ingen ser av Elizabeth George
Fallet avslutat av Michael Connelly
Lazarus hämnd av Robert Ludlum och Patrik Larkin
Upptakt Paris av Robert Ludlum och Gayle Lynds
Vågspel av Ed McBain
En eftersökt man av John Le Carré
Hotet av Michael Connelly
Försvararen av John Grisham
Fyren av P.D James
Agenten av John Grisham
Den samvetslöse av John Grisham 
Ett slags rättvisa av P.D James

1 kommentar:

  1. Du verkar ha mycket trevlig läsning framför dig. Massor med författare som jag tycker är riktigt bra.

    SvaraRadera