fredag 28 februari 2014

Bokbloggsjerka 28 februari - 3 mars


Sista dagen i februari, helg igen och bokbloggsjerka hos Annika. Denna veckans fråga är:

Har du gjort några fynd på bokrean i år?  Om ja, vilken bok är du särskilt sugen på att läsa? Om nej, vad fällde avgörandet för att du bestämde dig för att avstå?

Trots att jag först inte tänkt handla något på bokrean så blev det en tur in på Akademibokhandeln på bokreans första dag och då köpte jag dessa. Sedan beställde jag några från Adlibris härom dagen. En fullprispocket, Mayatestamentet av Steve Alten. Dessutom tre reapocket, Livet av Keith Richards, Barkhes son av Bodil Mårtensson och till sist Minnet av en smutsig ängel av Henning Mankell. Adlibrisbeställningen är skickad men har inte hunnit fram ännu.
 Av dessa är jag mest sugen på att läsa Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman!!

15 kommentarer:

  1. Tänk att det nästan alltid blir så där, en hög böcker fast att man inte tänkte det...

    SvaraRadera
  2. Min mormor hälsar.. är bra men jag gillade En man som heter Ove ännu mer.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det fanns mycket i år.
    Mia

    SvaraRadera
  4. Barkhes son har jag läst för inte så länge sedan och Mormor hälsar... vill jag nog äga.

    SvaraRadera
  5. Mayatestamentet har jag varit lite sugen på.

    SvaraRadera
  6. Å min mormor hälsar och säger förlåt är fantastisk. Önskar jag fick läsa den för första gången igen.

    SvaraRadera
  7. Ni älskar dem inte var jag sååå nära att köpa men den fick stå tillbaka för lite annat.

    SvaraRadera
  8. Mayatestamentet köpte jag på bokrean förra året, den är så klart inte läst än. Däremot köpte jag uppföljaren på bokrean igår :)

    SvaraRadera
  9. Min mormor hälsar och säger förlåt tyckte jag väldigt bra om när jag läste den :)

    SvaraRadera
  10. Här fanns några, för mig, nya titlar som jag får ta mig en kik på!

    SvaraRadera
  11. Svärmor fick Mormor hälsar... i julklapp och hon var jättenöjd med den. Jag hoppas jag kanske kan låna den av henne ;)

    SvaraRadera
  12. Fallvatten var en riktigt positiv överraskning för mig när jag läste den. Gillade verkligen! Min mormor ... var däremot en besvikelse. Hoppas att du tycker bättre om den än vad jag gjorde.

    SvaraRadera
  13. Wow, massor av böcker. Jag köpte fyra för 19 kronor styck och de kommer nog att få ligga ett tag och vänta på sin tur...

    SvaraRadera