måndag 12 januari 2015

Bröllopsnatten


Titel: Bröllopsnatten
Författare: Sophie Kinsella
Format: E-bok
Bokförlag: Massolit
Utgiven: 2014
Finns att köpa i olika format hos: Adlibris | Bokus | CDON

Det var länge sedan jag läste något av Sophie Kinsella. Jag har nog inte läst något sedan jag läste sista boken i Shopaholic-serien, en serie som jag gillade väldigt mycket. Så med Bröllopsnatten var det så otroligt roligt att åter få stifta bekantskap med författaren.

Bröllopsnatten fick jag som e-bok i början av 2014, och det har tagit alldeles för länge innan jag läst den. Men nu är det äntligen gjort. Och vad tyckte jag då? Jo jag tyckte att boken var hysteriskt rolig. Jag vet att många tyckt att denna är för mycket, men jag måste säga att det var länge sedan jag skrattade så hjärtligt åt en bok som jag gjort år denna. Visst är det scener i boken som är på gränsen att vara pinsamma och visst är det lite klyschigt, men det gör mig inte ett dugg. Denna bok var så otroligt rolig och underhållande så jag bortser i stort sett från allt. Boken fick mig helt enkelt att må bra.

Handling: Lottie vill inget hellre än att gifta sig och få barn, så när hennes älskade Richard bara tycks vara en i raden av pojkvänner som får kalla fötter gör hon slut. Besvikelsen, och ett plötsligt infall, gör att hon i stället i all hast gifter med sin ungdomskärlek Ben, som  efter femton år dykt upp som brudgummen i lådan.

Lotties syster Fliss - själv mitt uppe i en uppslitande skilsmässa - tror inte sina öron när hon får veta vad systern gjort. Övertygad om att Lottie begått sitt livs misstag skyr hon inga medel för att fördärva hennes bröllopsnatt. Det som inte fullbordas kan ju annulleras.

Som självutnämnda skilsmässoapostlar ger sig Fliss och den försmådde Richard av efter paret., som sparat sexakten till smekmånaden på Ikonos.


Betyg: -5 / 5



3 kommentarer:

  1. Ah, jag har fortfarande inte fått tummen ur och läst denna. Jag har haft hemma den som bibliotekslån två eller tre gånger men ja, längre än så kommer den tydligen inte ;)

    SvaraRadera
  2. Älskar KInsellas böcker. Denna köpte jag här om dagen så hoppas läsa den snart :)

    SvaraRadera
  3. Köpte faktiskt den här boken i veckan. Har höga förhoppningar. Älskar Kinsella.

    SvaraRadera