fredag 8 januari 2016

Bokbloggsjerkan 8 - 1 januari


Wow, äntligen är bokbloggsjerkan hos Annika tillbaka efter en lång tids uppehåll. Det är vi nog många som är glada över. Denna veckas fråga är:

Har du angett några nyårslöften när det gäller läsning, böcker, författare etc.?

Jag har bestämt mig för att 2016 är året då jag skall prioritera alla mina hyllvärmare. De har blivit väldigt många vid det här laget. När jag sedan såg att bloggen Mitt bokintresse skulle arrangera en Hyllvärmarutmaning under året så nappade jag på den. Passar ju utmärkt!
   Har även satt ihop en Boktolva, vilket innebär att jag listat tolv författare som jag aldrig läst tidigare men som jag vill läsa något av. Har misslyckats med denna de tidigare åren, men har gett mig tusan på att klara den i år.
   Hakar även på Spänningsutmaningen i år igen. Det är Mias bokhörna som håller i den. Dessutom kommer hon att ha något som kallas Månadens bästa bok varje månad vilket jag även kommer att delta i. 
  Kommer så klart att slutföra utmaningen Läs en novell som Ugglan & boken anordnat. Har redan hunnit läsa 16 noveller i denna utmaning.
   Så till sist så har jag börjat använda Goodreads. Registrerade mig där redan 2014, men inte förrän nu så har jag börjat registrera böcker där. På Goodreads så finns det en reading-challange och jag har lagt in att jag skall läsa 50 böcker i år. Borde klara det för jag har läst mer än så de senaste åren. Men vill inte ta i för mycket första gången.

Japp det borde väl räcka för i år antar jag :)



19 kommentarer:

  1. En utmaning för hyllvärmare låter ju intressant! Tack för tipset. Den måste jag kolla upp. sådana har man ju en del. Ändå beställde jag nyss en bok som jag bara måste läsa... hopplöst.

    SvaraRadera
  2. Ska försöka ta tag i mina hyllvärmare jag också!

    SvaraRadera
  3. Månadens bästa har jag sett fler tipsa om, den ska jag kolla upp. :-)

    SvaraRadera
  4. Novellutmaningen verkar kul. Läser lite noveller mellan varven men det finns nog väldigt mycket mer att upptäcka.

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas att det går bra med dina utmaningar. Det finns så många roliga men jag har för lite tid och ork att hoppa på dem. Jag är helt enkelt för rädd i att hamna i ett läge där jag låter bli att läsa.

    SvaraRadera
  6. Hyllvärmarutmaning var jag med i för några år sedan, den blev mest stressande då. I år ska jag ta det lugnt med utmaningar :-) Kanske ett nyårslöfte?

    SvaraRadera
  7. det var ambitiöst! har inte riktigt kommit igång med Goodreads av någon anledning

    SvaraRadera
  8. Dessa hyllvärmare. Man läser om dem på nästan alla bloggar :)

    SvaraRadera
  9. Hyllvärmare verkar vara ett gemensamt problem för väldigt många bokbloggare.

    SvaraRadera
  10. Mycket på gång, tror du fixar galant! Goodreads är suveränt bra, gillar det alltmer. :)

    SvaraRadera
  11. Haha vi är många som varje år kämpar med dessa hyllvärmare: )

    SvaraRadera
  12. Jag börjar fundera på om ordet hyllvärmare möjligtvis kan vara det mest använda av bokbloggar ;)

    SvaraRadera
  13. Vill också bli bättre på att läsa hyllvärmare! :)

    SvaraRadera
  14. Den där novellutmaningen verkar så himla kul :) Men det känns lite sent att haka på nu... Om hon ordnar en ny omgång när ni är klara med denna så hoppar jag nog på också.

    SvaraRadera
  15. Modiga föresatser du har! Det där med hyllvärmare är ett riktigt dåligt samvete ...

    SvaraRadera
  16. Hyllvärmare är verkligen något jag med borde ta tag i.

    SvaraRadera
  17. Jag ska också läsa mina egna olästa böcker i år!

    SvaraRadera
  18. Tänkte också försöka beta av hyllvärmare i år, finns nog en hel del fina böcker där faktiskt.

    SvaraRadera