torsdag 17 mars 2016

Veckans bokbloggsfråga Vecka 11


Då är det dags för veckans bokbloggsfråga hos barnboksbloggen och den lyder så här: 

Den här veckan är jag intresserad av dig som person bakom bloggen. Vad jobbar du med eller pluggar till. Är böcker, läsande och skrivande en del av din jobbvardag också, eller är det bara ett fritidsintresse? Trivs du med ditt jobb eller drömmer du om att jobba med något helt annat, i så fall vad?

Sedan 2002 arbetar jag inte utan har sjukersättning. Tidigare arbetade jag på Ericsson här i Borås. Började där som 18-åring 1975 och var kvar tills sjukdomarna satte stopp för fortsatt arbete. Enda gångerna jag var ifrån företaget var ett par år då jag pluggade Ekonomi och när jag var föräldraledig med mina två barn. På Ericsson arbetade jag först ett antal år med kretskortsproduktion, senare arbetade jag som kontorist och till sist som teknikadministratör. 

Läsningen och skrivandet är och har alltid varit en hobby för mig, och även ett sätta att för stunden glömma smärtor och massa andra sjukliga tråkigheter. Det enda som man kan kalla lite jobbrelaterat när det gäller böcker, var när jag under ganska många år var ansvarig för arbetsplatsbiblioteket på Ericsson. Det var en trevlig syssla att få ägna några av arbetstimmarna åt.

Jag stortrivdes på Ericsson när jag arbetade där, men en period när jag var i 30-års åldern så var jag inne på att börja plugga till bibliotekarie. Jag valde dock att låta bli, vilket jag kan ångra ibland. Men, men. Med alla mina sjukdomar och krämpor så hade jag nog ändå inte kunnat arbeta med det heller antar jag.


6 kommentarer:

  1. Lät trevligt det där med biblioteket!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att kunna vara så länge på samma ställe och ändå trivas så pass bra :) Tänker på min mormor som ganska nyss blev pensionär men hon var över 30 år (tror jag det var) på Telia, lite liknande :)

    SvaraRadera
  3. Böcker får en att glömma det verkliga livet. Det är skönt att ibland gå till en annan värld att leva i en stund.

    SvaraRadera
  4. teknikinformatör har jag varit på Ericsson, skrivit manualer för operatörer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja oj, kopierat och gjort i ordning kundmanualer gjorde jag mycket under mina år som kontorist på dokumentcentralen på Ericsson i Borås :)

      Radera
  5. Kul! Jag arbetade ett par år på Ericsson i Stockholm.

    SvaraRadera