söndag 21 augusti 2016

Sommarläsning 2016


Ja då är sommarläsningen som Mias bokhörna hållit i slut. Denna utmaning/tävling har hållit på mellan 20 juni - 20 augusti. Vi fick när detta börja gissa hur många böcker vi skulle hinna läsa under denna period. I normala fall brukar jag vara urusel på att gissa antal böcker. Jag brukar nästan alltid läsa mindre än jag tror att jag skall göra. Men denna gången lyckades jag pricka rätt. Jag trodde på 12 böcker och 12 böcker blev det. Läste ut den 12:e boken den 19:e. 

TILLÄGG:

Upptäckte precis att jag missat att skriva in en bok som jag läst under denna period så jag har inte alls klarat utmaningen utan läst en bok för mycket, alltså 13 böcker istället för gissade 12. 
 

Detta är böckerna jag läste:

1[buzz] av Anders De la Motte,   394 sidor  
2. Kopparhandsken av Holly Black & Cassandra Clare,   329 sidor
3. Athena av Marta Söderberg,    295 sidor
4. Elizabeth är försvunnen av Emma Healey,   317 sidor
5. Johanssons liv, arbetsglädje och återuppståndelse av Henrik Johansson,  135 sidor
6. När inget annat återstår av Mats Ahlstedt,   296 sidor
7.  Misstag i Moskva av Simone de Beauvoir,  122 sidor
8. Rosensällskapet av Marie Lu,   329 sidor 
9. Arvet från Bagdad av Ingmar Karlsson,   253 sidor
10. Jag är Zlatan av Zlatan Ibrahimović & David Lagercrantz,   240 sidor
11. Skuggsida av Belinda Bauer,   382 sidor
12. Ängeln från Malmskillnadsgatan av Elsie Lindqvist,   151 sidor  
13. Jag läst dig gå av Clare Mackintosh,   424 sidor

 Om det skulle bli aktuellt så är mitt totala sidantal 3243

 
 
 


5 kommentarer:

  1. Du har också läst på bra ser jag :)

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som om du fick en riktigt fin lässommar :)

    SvaraRadera
  3. Grattis till dig. Inte dåligt att gissa rätt, bra gjort :)

    SvaraRadera