tisdag 11 oktober 2016

Top Ten Tuesday


Ja då är det tisdag igen och dags för en ny Top Ten Tuesday. Det är bloggen The Broke and the Bookish som håller i det hela. Denna veckas ämne lyder:

Ten books I´ve read because of other bloggers.

Här är några av många böcker som jag läst på grund av tips jag fått från andra bloggare.

1. Förr eller senare exploderar jag av John Green
2. Boktjuven av Markus Zusak
3. Stål av Silvia Avallone
4. Expeditionen: min kärlekshistoria av Bea Uusma
5. En man som heter Ove av Fredrik Backman
6. Livets outgrundliga mysterier av Benjamin Alire Sáenz
7. Ensam på Mars av Andy Weir
8. Oceanen vid vägens slut av Neil Gaiman
9. Hunger Games- trilogin av Suzanne Collins
10. Divergent-trilogin av Veronica Roth

4 kommentarer:

  1. Många bra böcker på din lista :) Ganska många som jag också har läst på grund av andra bloggares rekommendationer, såsom Hunger Games och Divergent.

    SvaraRadera
  2. En hel del här som jag också läst tack vare rekommendationer :)

    SvaraRadera
  3. Haha! 9 av 10 böcker på din lista har jag också läst genom rekommendationer på bloggar eller booktubes. Weirs bok äger jag men har ännu inte läst. .)

    SvaraRadera
  4. rekord! åtta av de här böckerna har jag läst, eller åtminstone sett filmen (Ensam på Mars och Divergent). visst blir en inspirerad av andra bokbloggare.

    SvaraRadera