onsdag 5 juni 2013

Ett par filmer blev det

Periodvis kikar vi på massor med film, men den senaste tiden har det allt blivit lite mindre. Men det har i alla fall blivit två den senaste veckan.


Wallander - Den orolige mannen är den 27:e filmen i ordningen där Krister Henriksson spelar Ystads-polisen Kurt Wallander. Detta skall om jag förstår det hela rätt vara en av de 3 - 4 sista i serien. Filmen var väl som de flesta Wallander-filmerna. Lite småspännande, men absolut inget märkvärdigt. Vanlig svensk polisfilm. Ville ändå gärna se den eftersom jag sett alla andra.

Betyg: 3 / 5
 


Igår såg jag äntligen Les Misérables. Herregud vilken film. Den var helt fantastisk!! Handlingen, känslan i filmen, miljöerna och musiken var helt fantastiska. Jag njöt varenda sekund. En film som jag med säkerhet kommer att se fler gånger.

Betyg: 5 / 5
 

2 kommentarer:

  1. Les Mis är ju så sanslöst bra. Jag var helt bedövad efter ha kommit ut från biosalongen och när jag såg den igen så var det exakt samma känsla. Tror den håller att se hur många gånger som helst!

    SvaraRadera
  2. Känns som jag är den enda som aldrig gillade Les Mis :'(

    SvaraRadera