lördag 23 maj 2015

Sommarläsning 2015


Nu när sommarmånaderna inte är så långt borta så har jag ägnat mig åt att kika över vad jag vill och skall läsa i sommar. Hyllorna är ju rågade så det finns mycket att välja mellan. Vill inte ta i för mycket för man vet ju aldrig vad som kan hända, men böckerna nedan är sådana som jag planerat att läsa och sådana som jag är otroligt sugen på.

I spänningsutmaningen som Mias Bokhylla håller i skall jag läsa dessa under sommaren:

Klar: James Oswald - Flickoffret
Klar: Eva Dolan - Lång väg hem
Klar: Liza Marklund - Järnblod

I Lyrans Noblessers klassikerutmaning skall dessa läsas:

Klar: Vilhelm Moberg - Invandrarna
Klar: F. Scott Fitzgerald - Den store Gatsby(byter ut Stolthet och fördom mot denna)
Klar: Lee Harper - Dödssynden

I Jessicas bokcirkel på Facebook kommer det också att läsas några böcker. Den enda jag vet är den som kommer att läses i skrivandets stund, och det är Sarenbrants bok.:

Klar maj/juni: Sofie Sarenbrant - Andra andningen
Klar juni/juli: Jan-Philipp Sendker - Konsten att höra hjärtslag
Klar: juli/aug: Harlan Coben - Spelaren

Övriga böcker jag vill läsa under sommaren är:

Klar: Rick Yancey - Det oändliga havet
Klar: Marie Lu - Den unga eliten
Klar: James Dashner: I dödens stad
Klar: Neil Gaiman - Oceanen vid vägens slut
Klar: Rainbow Rowell - Eleanor & Park
Klar: Stephanie Perkins - Anna och den franska kyssen
Klar:
David Levithan - Liten parlör för älskande
 

Om jag kommer att läsa alla dessa eller om det blir fler får väl tiden utvisa.

Ej planerade

Klar: Thomas Svensson - Busiga Bebben och mormor
Klar: Pija Lindenbaum - Gittan och älgbrorsan
Klar: Ingrid Remvall - Prismagalaxen 2 - Ökensafarin 
Klar: Holly Black & Cassandra Clare - Järnprovet 



4 kommentarer: