fredag 31 juli 2015

Månadssammanfattning juli 2015

Jaha, då har även juli gått och ännu lyser sommaren med sin frånvaro. Vädermässigt har det varit rent eländigt måste jag säga. Utöver det dåliga vädret så har annat varit bättre. Har umgåtts en hel del med barn och barnbarn, något som jag alltid uppskattar. De är de bästa!! Har varit ganska bra på läs och filmfronten också. Här kan ni se vad det blivit denna månad:

Läst i juli

32. Liza Marklund - Järnblod   
33. Vilhelm Moberg - Invandrarna   
34. Ian Sansom - Fallet med de försvunna böckerna   
35. Jan-Philipp Sendker - Konsten att höra hjärtslag   
36. Marie Lu - Den unga eliten(tonår/unga vuxna)   
37. David Levithan - Liten parlör för älskande   
38. Thomas Svensson - Busiga bebben och mormor(barnbok)   
39. Pija Lindenbaum - Gittan och älgbrorsorna(barnbok)   
40. Ingrid Remvall - Prismagalaxen 2 - Ökensafarin(barn/ungdomsbok)   
41. Neil Gaiman - Oceanen vid vägens slut(unga vuxna)   
42. Holly Black & Cassandra Clare - Järnprovet(barn/ungdomsbok)   

Filmer vi sett i juli
 
 
 
 
 
 

Beck 29 - Invasionen
Beck 30 - Sjukhusmorden
Johan Falk 14 - Tyst diplomati
Johan Falk 15 - Blodsdiamanter(månadens mest spännande)
Pirates of the Caribbean - Svarta pärlans förbannelse
Pirates of the Caribbean - Död mans kista
Pirates of the Caribbean - Vid världens ände
Pirates of the Caribbean - I främmande farvatten
Cirkeln(månadens besvikelse)
Dagboken(månadens finaste och mest sorgliga)
Mortdecai(måndens roligaste)
Jupiter Ascending
Kingsman: The secret service
Natt på Museet 3
Taken 3
Vice
Young Indiana Jones Collection film 5 - Journey of Tadiance


7 kommentarer:

  1. Se där, ännu en som tittar på Johan Falk :)

    Såg Kingsman igår och jag blev väldigt positivt överraskad av den :)

    SvaraRadera
  2. Kingsmen sa min son var bra, själv tittar jag superlite på film. Bra läsmånad Lena.

    SvaraRadera
  3. Pirates of the Carribean gillar jag också. Fast nu har DVDn pajat så jag kan inte se dem. Får passa på om de går på TV :)

    SvaraRadera
  4. Härligt många filmer :-)
    Konsten att höra hjärtslag är jag nyfiken på...

    SvaraRadera
  5. Härlig hög du hunnit med både med att läsa och att se. Som Monika skriver ännu en som ser Johan Falk filmerna. Jag gillar dem verkligen väldigt mycket.

    SvaraRadera
  6. Du verkar ha haft en härlig läsmånad :) Pirates of the Carribean måste jag se om snart. Särskilt första filmen, som jag tycker bäst om.

    SvaraRadera
  7. Åh vad jag längtar tills jag ska se Johan Falk, blir maraton här hemma när alla kommit ut :) Kul att någon mer har sett mycket film nu när vädret inte är så somrigt som man hade önskat sig! :)
    Men du fick ju till en bra läshög oxå!

    SvaraRadera