söndag 23 augusti 2015

En smakebit på søndag - Anna och den franska kyssen


Ojsan, jag höll alldeles på att glömma bort att det är söndag. Nu när jag äntligen fattat det så skall jag naturligtvis dela med mig av en smakbit från boken jag läser just nu. Det gör jag hos den norska bloggen Flukten fra virkeligheten. Jag har nyss börjat läsa i Anna och den franska kyssen av Stephanie Perkins och smakbiten kommer från sidan 20:

"School of Americas huvudbyggnad ligger bara två minuters gångväg från Résidence Lambert, elevhemmet för de elever som går i tredje och fjärde årskursen. Man går genom en valvgång via en gårdsplan med välklippta träd. Pelargoner och murgröna hänger ner från balkonglådor på varje våning och på porten, som är mörkgrön och tre gånger min egen höjd, finns två snidad, majestätiska lejonhuvuden. På vardera sidan om porten hänger en röd, blå och vit flagga. Den ena är amerikansk, den andra fransk."


13 kommentarer:

  1. Den boken vill jag läsa. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. Tack för smakbit! Okänd bok för mig.

    SvaraRadera
  3. Har stött på den boken tidigare på flera bloggar. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Jag är verkligen sugen på att läsa denna bok! Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  5. tack för smakebiten! verkar vara en trevlig bok!

    SvaraRadera
  6. Den här tyckte jag var riktigt mysig. Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten! Hört lite om denna och den verkar fin.

    SvaraRadera
  8. Så fin smakebit! Denne boken står på vent i bokhylla, og jeg gleder meg til å lese den :)

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten. Den här tyckte jag var överraskande bra.

    SvaraRadera
  10. Hade inte haft något emot att gå på en sådan skola :)

    SvaraRadera
  11. En bok jag sett bloggas om flera gånger - men egentligen inte har fått något grepp om vad den kan handla om ;) det kanske är på tiden att jag tar reda på lite mer nu!
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  12. Det känns lite som att den här boken har synts överallt i sommar, men det verkar inte alls vara en bok för mig :)

    SvaraRadera