onsdag 24 februari 2016

Bokreaböcker

Jaaa...äntligen är det dags för bokrea. Jag hade så klart förhandsbokat ett gäng böcker från Adlibris, vilka till min stora glädje dök upp idag. Tog även en tripp in på vår lokala Akademibokhandel och gjorde några fynd där också. Så det blev ett tungt lass att bära hem :) 

Detta är fynden från Akademibokhandeln

 
Monogrammorden av Sophie Hannah/Agatha Christie
Möss och människor av John Steinbeck
Mrs Dalloway av Virginia Wolf
Främlingen av Albert Camus
Orange is the new Black av Piper Kerman
Arvet efter dig av Jojo Moyes

Inbundna och storpocket från Adlibris


En Fransk curry av Richard C. Morais
För in de döda av Hillary Mantel
Wolf Hall av Hillary Mantel
Här är jag nu av Karen Campbell
Kriget har inget kvinnligt ansikte av Svetlana Aleksijevitj
Bön för Tjernobyl av Sveltlana Aleksijevitj
Zinkpojkar av Svetlana Aleksijevitj

Så till sist pocket från Adlibris


New Yorks gudar av Lindsay Faye
Tiga är guld av Lindsay Faye
Bokklubben vid livets slut av Sill Schwalbe
Mannen som glömde sin fru av John O´Farrell
Kronjuvelerna av Carina Dahl
 

12 kommentarer:

  1. Vilka fina fynd du har hittat! :)

    SvaraRadera
  2. Du har köpt på dig ordentligt ser jag. Möss och människor har jag missat att den finns på rean. Ska fundera på den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev jätteglad när jag såg att Möss och människor var på rea. Har velat köpa den länge.

      Radera
  3. Det var inga dåliga fynd :) Jag stod också och fingrade på Mrs Dalloway, men eftersom jag redan har en del oläst av Virginia Woolf så kanske det är onödigt att fylla på...

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Är jättenöjd med vad jag hittade.

      Radera
  5. Åh vad härligt! Spännande böcker! Rean var underbar i år!

    SvaraRadera
  6. Åh vilka härliga högar :)

    SvaraRadera
  7. åh jag önskade att jag också fått tag på Arvet efter dig :(

    SvaraRadera
  8. flera klassiker och Aleksijevitj och Hilary Mantel! inte dåligt!

    SvaraRadera