söndag 28 februari 2016

Läs-a-lot sportlov 16 - Sammanfattning

Nu är det inte mer än några timmar kvar av Läs-a-lot sportlov 16 som bloggen The world i live in hållit i. Jag är riktigt nöjd med hur min vecka gått. Böckerna på bilden är de jag från början planerade att läsa:



Mina två mål var att:
  • Läsa ut minst två böcker
  • Att läsa minst 100 sidor om dagen. 
Läste ut tre av böckerna vilka var:

Kungamördaren av Hans-Olov Öberg  189 sidor
Mitt hjärta går på av Christoffer Holst  220 sidor
Uppstigandet av Karen Bao  302 sidor

Påbörjade också:

Elisabet I: historien om drottningen och hennes förtrogna av Anna Whitelock. Hann läsa 108 sidor i denna.

Detta innebar att jag klarade båda mina mål eftersom jag läste ut hela tre böcker och jag läste totalt 819 sidor, vilket innebär drygt 100 sidor om dagen. Vad som är bra är att alla dessa är recex som blivit liggande och det känns så skönt att få undan dessa skämsböcker :)

Det har varit en rolig vecka då man följt alla andra deltagare främst på Instagram. Vill tacka Elvira för att hon drog igång detta. 

 

3 kommentarer:

  1. Ibland blir ju recex liggande lite länge och man får så dåligt samvete... Jätteskönt när de väl blir lästa! Ser ut som du har haft en bra läs-a-lot :)

    SvaraRadera
  2. Du läste flera jag är nyfiken på, Elisabet I lånade jag faktiskt igår så ska kanske läsa den här nåt tag :) kul att du klarade alla dina mål, tusel tack för att du deltog! :D

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du fick så mycket läst :) Det brukar alltid bli lite extra läst vid sådana här arrangemang vilket är kul :)

    SvaraRadera