tisdag 29 mars 2016

Top Ten Tuesday - Femstjärniga böcker


Tisdag och dags för Top Ten Tuesday hos The Broke and the Bookish. Denna vecka skall vi lista våra:

Top ten of our latest 5 star reads

Det är inte många böcker som nått ända fram till en ren 5-poängare i år så jag fick gå tillbaka ett tag för att få ihop min lista. Nummer ett är den senaste och så går det bakåt i tiden.

1. Den röda adressboken av Sofia Lundberg
2. Mississippi av Hilary Jordan
3. Nu ser du mig av S.J. Bolton
4. Granne med döden av Alex Marwood
5. Livets outgrundliga mysterier av Benjamin Alire Sáenz
6. Ensam på Mars av Andy Weir
7. Lewispjäserna av Peter May
8. Eleanor & Park av Rainbow Rowell
9. Invandrarna av Vilhelm Moberg
10. Järnblod av Liza Marklund
 

7 kommentarer:

  1. Jag har inte läst någon av böckerna men alla finns på min TBR så det verkar ju lovande :)

    SvaraRadera
  2. Flera av dem har jag läst och Järnblod tänkte jag mig eventuellt i år någon gång, eller allra senast nästa år :)

    SvaraRadera
  3. Har läst tre, Weir, Moberg och Rowell, och de är femstjärniga för mig med :)

    SvaraRadera
  4. Mississippi tyckte jag var väldigt bra liksom Marwood. och naturligtvis Moberg också

    SvaraRadera
  5. Eleanor & Park och Livets outgrundliga mysterier är riktigt fina :) Jag är nyfiken på Den röda adressboken och Invandrarna.

    SvaraRadera
  6. Det var många där som jag inte har läst så tack för boktipsen :)

    SvaraRadera
  7. Boltons böcker är så bra, men det är ett tag sen jag läste någon nu :)

    SvaraRadera