fredag 20 maj 2016

Önskad sommarläsning

Jag har så otroligt många olästa böcker och av dem är det en stor mängd som jag gärna vill hinna med under sommaren om jag har tid och ork. Presentationen nedan är otroligt väl tilltagen och jag är medveten om att jag på långt när kommer att hinna läsa allt. Men jag skall försöka läsa så många som möjligt av just dessa.

Vi börjar med ett stort gäng böcker som väldigt snälla bokförlag skickat.


Klar: Misstag i Moskva av Simone de Beauvoir
Klar: Arvet från Bagdad av Ingmar Karlsson
Klar: Johanssons liv, arbetsglädje och återuppståndelse av Henrik Johansson
Påbörjad: 6 pjäser av Shakespeare(förord och efterord av Sven Volter och Anna Takanen)

Klar: Löftet av Audrey Magee
Klar: En sång från havet av Katherine Webb
Klar: Magesterium/Kopparhandsken av Holly Black & Cassandra Clare
Klar: Jag lät dig gå av Clare Mackintosh
Klar: När inget annat återstår av Mats Ahlstedt
Klar: Maze Runner/I solstormens spår av James Dashner

Så till några äldre böcker som jag köpt för länge sedan


Klar: [buzz] av Anders De la Motte
Klar: Tusen strålande solar av Khaled Hosseini
Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman
När ingen ser av Elizabeth George
Klar: Jag är Zlatan av David Lagercrantz & Zlatan Ibrahimovic
Klar: Skuggsida av Belinda Bauer

Har även ett gäng e-böcker som jag vill läsa

 
 

Klar:Vingar av glas av Sofie Trinh Johansson(läsa klart)
Klar: Athena av Marta Söderberg
Klar: Ställ ut en väktare av Harper Lee
När livet börjar om av Lucy Dillon
Klar: Elizabeth är försvunnen av Emma Healey
Det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan
Begravd jätte av Kazuo Ishiguro
Guron i Pomonadalen av Mikael Bergstrand.

Ja som ni ser så är det många som jag vill läsa. Jag får nog vara glad om jag tar mig igenom hälften under juni - augusti :) 

Icke planerade som blev lästa:

Klar: Rosensällskapet av Marie Lu 
Klar: Ängeln på Malmskillnadsgatan av Elsie Lindqvist

8 kommentarer:

  1. fina högar, Misstag i Moskva av Simone de Beauvoir gillade jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hört fler som gillar den boken, så den ser jag fram emot.

      Radera
  2. Ser ut som du har mycket bra läsning att se fram emot. Klart man ska ta till lite, så man har att välja på ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jösses, det är skönt att man inte lider brist på böcker att välja mellan.

      Radera
  3. Hoppas du får mycket tid för läsning under semestern :)

    SvaraRadera
  4. Min hög är också enorm!! Så mycket jag vill läsa :)

    SvaraRadera