torsdag 23 juni 2016

Helgläsning vecka 25


Ja nu är det vecka 25, och i morgon är det Midsommarafton. Vädret ser väl inte ut att bli världsbäst, men vad gör väl det. Vi skall tillbringa midsommaraftonens eftermiddag och kväll hos dottern med familj tillsammans med dem och några vänner. Det blir grillning och förhoppningsvis lite lekar om vädret tillåter. Men trots lite mysigheter med familj och vänner, så kommer det även att finnas gott om tid för läsning.

Just nu håller jag på att läsa Kopparhandsken, vilken är andra delen i serien Magisterium av Holly Black och Cassandra Clare. Den kommer jag säkert att läsa ut under helgen för jag har redan hunnit halvvägs. På läsplattan har jag påbörjat Athena av Martha Söderberg. Det är en ganska kort bok på knappt 300 sidor så chansen att läsa ut även den är ganska stor, i så fall påbörjar jag Jag lät dig gå av Clare Mackintosh.

Önskar alla en trevlig Midsommarhelg!


 Vad läser ni under helgen?

4 kommentarer:

  1. Jag lät dig gå är så bra :). Själv läser jag Under vintergatans alla stjärnor och Det lånade mörkrets riddare :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas du har haft en bra midsommarhelg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå Johanna, midsommarhelgen var otroligt bra. Härligt att umgås med barn, barnbarn och vänner. Hälsade dessutom på mina gamla föräldrar, vilket alltid uppskattas.

      Radera