fredag 26 augusti 2016

Bokbloggsjerka 26 - 29 augusti / Helgläsning


Ja åter är det helg. Eftersom Annika haft datorproblem så kör hon en enkel fråga denna helgen. Den lyder: 

Vad läser du just nu?

Jag brukar ju ofta presentera min helgläsning, så då passar det bra att kombinera detta med jerkan denna helgen.

Just nu så läser jag en fysisk bok och två e-böcker. Den fysiska boken är Shakespeare 6 pläser, en samling som getts ut av Orfront förlag i år då det är 400 år sedan Shakespeare dog. Den pjäsen jag läser just nu är En midsommarnattsdröm.  De två e-böckerna jag läser är Ställ ut en väktare av Harper Lee och Journey to the Centre of the Earth av Jules Verne. Den senare läser jag bara lite då och då, så den får bli klar så småningom. Gör mig ingen brådska.


Vad läser ni i helgen?

19 kommentarer:

  1. Jules Verne, det var inte igår! Eller jo, det var det iofs då vi lyssnade på En världsomsegling... på semestern. Men innan dess var det nog i tidiga tonåren jag läste honom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte heller läst Verne sedan tonåren. Tyckte att det kunde vara kul att läsa på engelska denna gången.

      Radera
  2. Det är verkligen länge sen jag läste Jules Verne!

    SvaraRadera
  3. En period läste jag flera böcker av Jules Verne men det var verkligen oerhört länge sedan. Typ 35 år sedan...

    SvaraRadera
  4. Jag fullkomligt älskade Jules Verne i min ungdom och jag har funderingar på att försöka få tag i hans böcker. Just Till jordens medelpunkt är den enda jag hittills köpt :)

    SvaraRadera
  5. Ställ ut en väktare var jag inne på Bokus och klickade ned i varukorgen, men sedan ändrade jag mig. Jag skall hålla utkik på vad du tycker om boken. I så fall måste jag kanske läsa föregångaren också, Dödssynden, eller To kill a mockingbird, som jag inte heller har läst.

    SvaraRadera
  6. Åh jag älskar Jules Verne! :D

    SvaraRadera
  7. Jag läste en massa Jules Verne under tonåren, som Jorden runt på 80 dagar, En världsomsefgling under havet, Den hemlighetsfulla ön, Kapten Grants barn, Tsarens kurir och Maskin-ön, Jag älskar fortfarande Den helighetsfulla ön och Två års ferier och var helt förälskad i Doniphan.
    Vad tycker du om Ställ ut en väktare? Jag tyckte den var riktigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker att den är bra så här långt.

      Radera
  8. Jules Verne har jag alltid tänkt återkomma till. Speciellt under senare år när jag mer och mer snöat in på scifi. Han är ju lite urfader i sammanhanget. :-)

    SvaraRadera
  9. En midsommarnattsdröm är en av få Shakespeare jag läst, den tyckte jag om :)

    SvaraRadera
  10. läste Julius Caesar när jag läste engelska. En världsomsegling under havet och Den hemlighetsfulla ön läst jag som mycket ung och älskade dem

    SvaraRadera
  11. Vad ambitiöst att läsa Shakespeare-dramer! Jag avskyr faktiskt att läsa dramer, men går gärna på teater och ser dem uppspelade. Jules Verne var det inte igår man läste. Kul val!

    SvaraRadera
  12. Vad ambitiöst att läsa Shakespeare-dramer! Jag avskyr faktiskt att läsa dramer, men går gärna på teater och ser dem uppspelade. Jules Verne var det inte igår man läste. Kul val!

    SvaraRadera
  13. Jules Verne borde man ju bara läsa! Fick något nytt att tänka på nu. ;)

    SvaraRadera
  14. Harper Lees "uppföljare" som skrevs före To Kill a Mockingbird ska jag ta tag i. Men inte just precis alldeles nu ...

    SvaraRadera
  15. Harper Lees "uppföljare" som skrevs före To Kill a Mockingbird ska jag ta tag i. Men inte just precis alldeles nu ...

    SvaraRadera