torsdag 4 augusti 2016

Hett i hyllan #51


Monika på bloggen Bokföring enligt Monika, brukar ha något som heter Hett i hyllan på torsdagar. Där visar hon upp de där lite halvt bortglömda böckerna som stått i evigheter i bokhyllan. Har länge tänkt delta i detta utan att det blivit av, men nu är det verkligen dags.


Hypnotisören av författarduon som kallar sig Lars Kepler hörde jag så mycket om när den kom, så när den släpptes på pocket så köpte jag den. Sedan dess har den stått där i hyllan och samlat damm. Är till och med så illa att jag även köpte på mig andra boken Paganinikontraktet och tredje boken Eldvittnet när de kom. Men inte ens det har fått mig att ta upp boken och påbörja serien. Är nog hög tid att de får komma ur hyllorna och bli lästa snart.


8 kommentarer:

  1. Jag har läst de fyra första delarna i den här serien. Fler blir det inte. Jag känner mig dock ganska ensam om att inte gilla detta ;)

    SvaraRadera
  2. har läst någon titel inför ett författarbesök, men det blir inte flera. paret Ahndoril är väldigt sympatiskasom personer och Alexandra Coelho Ahndorils egna romaner läser jag mer än gärna

    SvaraRadera
  3. Jag har läst alla i serien. De är väldigt spännande, har högt tempo men är lite för våldsamma för mig egentligen.

    SvaraRadera
  4. Kalla mig fördomsfull, men jag har valt bort Kepler. Har uppfattat dem som extremt våldsamma. Orkar inte med det.

    SvaraRadera
  5. Kalla mig fördomsfull, men jag har valt bort Kepler. Har uppfattat dem som extremt våldsamma. Orkar inte med det.

    SvaraRadera
  6. Jag fick med någon Kepler-bok med min läsplatta, som jag inte har läst. Tror inte det är riktigt min typ av böcker.

    SvaraRadera