torsdag 11 augusti 2016

Hett i hyllan #52


Det är torsdag och som vanligt så är det Hett i hyllan hos Bokföring enligt Monika. Här skall vi låta våra nästan bortglömda hyllvärmare komma fram i ljuset.

Denna veckan plockar jag fram Sabinas bok av Vibeke Olsson. Denna tjockis till bok innehåller del 1 - 4 i en serie som utspelar sig i 200-talets Rom. Delarna som ingår heter Hedningarnas förgård, Kvarnen och korset, Sabina och Sabina & Alexander. Den här boken har stått hur många år som helst i min bokhylla. Jag tänkte plocka upp den för länge sedan, men annat kom emellan. Men nu börjar det absolut vara dags snart. Tror att det finns någon eller några böcker till i denna romarserie, men dessa har jag inte ännu.


5 kommentarer:

  1. Vibeke Olssons romaner har jag fortfarande kvar att upptäcka. bra med flera delar på en gång

    SvaraRadera
  2. Har inte läst något av Vibeke Olsson

    SvaraRadera
  3. Inte heller jag har läst något av Vibeke Olsson, men vissa funderingar har jag på att göra det :)

    SvaraRadera
  4. Det låter intressant, men jag har inte läst något av författaren.

    SvaraRadera
  5. Jag älskar Vibeke Olsson. Åh, det är så bra. Dock skriver hon speciellt på ett sätt du antingen älskar eller hatar. Fast det är ju olika. Jag kan också rekommendera sviten om Bricken på Svartvik, också av Olsson.

    SvaraRadera