tisdag 23 augusti 2016

Top Ten Tuesday 23 augusti 2016


Då är det tisdag igen och dags för Top Ten Tuesday hos bloggen The Broke and the Bookish. Ämnet denna vecka lyder:

Tio böcker som funnits i min hylla sedan före jag började blogga, som fortfarande är olästa. 

Jag har både bloggat om böcker och skrivit om böcker på en gammal hemsida som jag hade ända sedan början på 2000-talet någon gång(2003 tror jag). De enda olästa böcker jag har kvar i hyllan sedan före denna tid köpte jag säkert någon gång mellan 1980 och 1990 talet.

1. Slottet i staden av Jan Mårtenson
2. Drottningholm: slottet vid vattnet av Jan Mårtenson & Gunnar Brusenwitz
3. Ringaren i Notre Dame av Victor Hugo
3. Kvartetten som sprängdes av Birger Sjöberg
4. Min son på galejan av Jacob Wallenberg
5. Tjänstekvinnans son av August Strindberg
6. Silas Marner av George Eliot
7. Sierra Madres skatt av B. Travens
8. Jag Minns min gröna dal av Richard Llewellyns
9. Dracula av Bram Stoker
10. Sabinas bok av Vibeke Olsson

7 kommentarer:

  1. Dracula har jag läst, den tyckte jag om :)

    SvaraRadera
  2. När jag går in på The Broke and the Bookish hittar jag bara TTT från den 16 augusti. Var hittade du denna?

    SvaraRadera
  3. Ringaren i Notre Dame är den enda jag har läst av dessa, tror jag. Det var så längesedan att jag knappt minns :)

    SvaraRadera
  4. Dracula har inte jag heller läst än. :)

    SvaraRadera
  5. Kvartetten som sprängdes kunde jag verkligen haft med på min lista. den borde jag ha läst för länge sedan. Jag minns min gröna dal såg jag en filmatisering av för många år sedan. jättebra var den. Hugo, Eliot och Stoker har jag läst

    SvaraRadera
  6. Oj! Den enda boken som jag läst från din lista är Dracula och den älskarde jag, vampyrälskare som jag är. :)

    SvaraRadera