måndag 26 december 2016

Boktolva 2017, och hur det gått i år



Då börjar året lida mot sitt slut och det är dags att sätta ihop en ny Boktolva för 2017. Denna utmaning hittade jag hos bloggen enligt O för flera år sedan och än så länge har jag inte lyckats en enda gång. Men skam den som ger sig 😃 I år klarade jag 8 av 12 vilket var en förbättring om man jämför med tidigare år. HÄR kan ni se vilka jag läste i år. Utmaningen går ut på att man skall välja 12 författare som man inte läst något av tidigare och försöka hinna läsa dessa under året.

Detta är min boktolva för 2017

Klar: Sarah J. Maas - Glastronen
Klar: Gail Carriger - Själlös
Klar: Patrich Rothfuss - Vindens namn del 1
Klar: Anna Laestadius Larsson - Barnbruden
Klar: Charlotte Rogan - Det enda rätta
Klar: A.R. Yngve - Uppvaknandet
Klar: Elin Säfström - En väktares bekännelse
Klar: Marie Hedegård - Så nära barfota
Klar: Nicholas Searle - Den gode lögnaren
Klar: Lars Wilderäng - Stjärnklart
Klar: Frida Skybäck - Norrsken
Klar: Akli Tadjer - Tangodrottningen

6 kommentarer:

  1. Gail Carriger och Elin Säfström skriver båda riktigt bra :) Lycka till med boktolvan!

    SvaraRadera
  2. Tack, får hoppas att jag äntligen lyckas nästa år :)

    SvaraRadera
  3. En väktares bekännelser och Norrsken läste jag för bara ett tag sedan. De var bra båda två, men speciellt En väktares bekännelser :)

    SvaraRadera
  4. Barnbruden gillade jag verkligen. En väktares bekännelse och Livbåten vill jag läsa.

    SvaraRadera
  5. Det verkar vara en bra blandning av böcker i alla fall! Lycka till!

    SvaraRadera
  6. Lycka till med tolvan! De tre första på listan gillade jag riktigt mycket!

    SvaraRadera