onsdag 28 december 2016

Maestra


Titel: Maestra
Författare: L.S. Hilton
Översättare: Hanna Svensson
Bokförlag: Norstedts
Format: Danskt band
Tryckt: 2016
Antal sidor: 331
Finns att köpa hos: Adlibris | Bokus | CDON
Tack Norstedts för boken!

Visste inte så mycket om Maestra av L.S. Hilton, innan jag började läsa den. Det enda jag hört var att det var en thriller och att den skulle vara lite vågad.

Boken handlar om Judith Rashleigh som arbetar på ett auktionshus i London och vid sidan av detta extraknäckar hon som värdinna på en champagnebar. När hon får nys om en konstkupp och får sparken, bestämmer hon sig för att slå sig fram på egen hand, och hämnd står också på schemat.

Detta är en berättelse med många vågade sexscener, Judith rör sig bland Europas rika och handlar i de dyra märkesbutikerna och som toppen på moset så sker det mord.

Eftersom jag inte visste så mycket om boken innan jag började läsa så hade jag inga höga förväntningar och tur var väl det. Tyckte att huvudkaraktären var ganska känslokall i många situationer. De erotiska partierna kändes inte alltid erotiska. Lite spänning fanns det emellanåt, men tyckte till och med att det föll platt stundvis, och så kändes storyn rörig till och från. Men den var inte helt igenom dålig. Stundvis lyfte den faktiskt, sedan var språket lättsamt så boken gick fort att läsa. Om jag förstått det hela rätt så var detta författarens första försök att skriva denna typ av bok, så det kan ju arta sig . Så jag kanske läser fortsättningen ändå när den kommer. Vi får se.


Betyg: 2,5 / 5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar