måndag 2 januari 2017

Årsbokslut 2016


Ja då är det nytt år. Önskar att det blir ett fantastiskt år i år både på läsfronten och med allt annat i livet. 

Min läsning 2016 var fantastisk bra. Läste mer än jag trott och hittade många fantastiska böcker och författare under året. Hoppas att samma läsflyt håller i sig även under 2017. HÄR kan ni se alla böcker jag läste 2016.

Läste 83 böcker(några är noveller) 
Av dessa är 28 böcker skrivna av svenska författare
Har läst 24487 sidor 

De  10 bästa böckerna 2016 var:

1. Hillary Jordan - Mississippi
2. Sofia Lundberg - Den röda adressboken
3. Steve Alten - Mayatestamentet
4. Anthony Doerr - Ljuset vi inte ser
5. Katherine Webb - En sång från havet
6. Emma Healey - Elizabeth är försvunnen
7. Khaled Hosseini - Tusen strålande solar
8. M.L. Stedman - Fyren mellan haven
9. Jojo Moyes - Livet efter dig
10. Fredrik T Olsson - Ett vakande öga

Måste jag välja en favorit bland dessa så blir det i så fall Den röda adressboken.
 

3 kommentarer:

  1. Ljuset vi inte ser fick jag i julklapp så den borde bli läst under det här året.

    SvaraRadera
  2. Många fina titlar här! =) Den röda adressboken började jag läsa igår faktiskt och det ser verkligen ut att bli en fullpoängare!

    SvaraRadera
  3. Får skriva upp Den röda adressboken då :)

    SvaraRadera