torsdag 30 mars 2017

Tematrio - Tid i titeln


I veckans tematrio hos Lyrans Noblesser skall vi:

Berätta om tre romaner vars titel innehåller något som anspelar på tid!

1. Skumtimmen av Johan Theorin. Detta är första boken i Theorins fantastiska spänningsserie som utspelar sig på Öland.

2. Livstid av Liza Marklund. Detta är sjunde boken i deckarserien om journalisten Annika Bentzon, en serie som jag gillar riktigt mycket.

3. Tre sekunder av Roslund & Hellström. Detta är femte boken i serien om kriminalkommissarie Ewert Grens.


4 kommentarer:

  1. Ja Livstid också, den kom jag inte på

    SvaraRadera
  2. "Tre sekunder" blev den sista boken av de författarna jag läste, jag tyckte den blev mest bara spektakulär action och inte det där komplicerade och intressanta som var så bra med "Odjuret".

    SvaraRadera
  3. Tre sekunder är den enda jag läst av de här böckerna.

    SvaraRadera
  4. Jag gillar Johan Theorin, hoppas det kommer något nytt av honom snart. Har ju lite blandade känslor för Roslund & Hellström, tyckte inte särskilt om Tre sekunder. Men Flickan under gatan var väldigt bra.

    SvaraRadera