torsdag 6 april 2017

Tematrio - Omläsning


I tematrion hos Lyrans Noblesser skall vi denna veckan:

Berätta vilka tre böcker ni läser - igen och igen!

Nu är jag inte den där personen som läser om böcker speciellt ofta, men några kan jag väl tänka mig.

1. Utvandrarsviten av Vilhelm Moberg läste jag som ung och för ett tag sedan började jag en omläsning av denna fantastiska serie. Skall snart påbörja tredje boken Nybyggarna.

2. Robin Hobbs fantastiska fantasyserie Handelsmännen och de magiska skeppen läste jag för ganska många år sedan och jag älskade dem verkligen. Är jättesugen på att läsa om serien och gör jag det så kommer jag att läsa serien Berättelsen om fjärrskådarna först eftersom jag hört att man bör göra det.

3. Sen är jag ju deckarfantast och en favorit är Jan Mårtensons Homan-deckare. Dessa läser jag gärna om lite då och då, för jag tycker att de är så trevliga.

 

1 kommentar: