lördag 3 juni 2017

Helgfrågan v. 22


Eftersom det är helg så tänkte jag svara på Helgfrågan hos Mias bokhörna. Veckans fråga lyder så här:

Vad kan störa din läsning?
Det finns väl två saker som kan störa min läsning så det blir mindre läst än det borde. Det ena är spel. Under perioder spelar jag nämligen World of Warcraft och de perioderna blir absolut läsandet lidande. Kan även sitta lite för mycket och spelar så kallade farmarspel på Facebook, alltså spel där man sår, skördar och bygger upp massa hus. Det andra som tar bort lästid är allt för mycket tv-serietittande.

Bonusfråga: Brukar ni fira Sveriges nationaldag? 
Nej, brukar faktiskt inte fira nationaldagen. I år blir det dock firande fast då firar vi det mellersta barnet 16-årsdag. Hon fyller år dagen före nationaldagen så det passar bra att fira henne när alla är lediga.


9 kommentarer:

  1. Spel har jag själv aldrig varit så intresserad av, istället är det serierna och datorn som stör min läsning.

    SvaraRadera
  2. Jag har inte fastnat för spel, men spelar vanliga brädspel ibland med barnen. I går spelade vi den gamla klassikern Nya Bondespelet, och det var faktiskt ganska kul.

    SvaraRadera
  3. Det var väldigt längesedan jag fastnade i något spel, tycker inte det finns några bra längre :)

    SvaraRadera
  4. Bloggande och att läsa bloggar inkräktar nog mer på lästiden numera, men "stör" vet jag inte direkt. Har helt tappat intresse för TV-tittande. Spel är sen något jag inte sysslat med sedan Myst och Backpacker var stort och nytt, vilket ju var väldigt länge sedan... :D

    SvaraRadera
  5. Jag tittar också en del på tv-serier.

    SvaraRadera
  6. Det finns en hel del saker som man lätt kan fastna i.

    SvaraRadera
  7. Ja det där med spel stör men är roligt också.

    SvaraRadera
  8. Tv-serier lockar mig en hel del måste jag erkänna.

    SvaraRadera
  9. Tvn stjäl en del tid här också :)

    SvaraRadera