fredag 14 juli 2017

Helgfrågan v. 28


Då är det dags att svara på lite helgfrågor som Mias bokhörna som vanligt ställer. Veckans frågor lyder:

Hur viktigt är språkriktigheten i en bok?
För min del så kan jag leva med några enstaka småfel i en bok, men är det massor med stavfel, dålig meningsuppbyggnad, särskrivning och skiljetecken på fel ställen, så kan det faktiskt förstöra hela läsupplevelsen. 

Bonusfråga: Hur går det med sommarläsningen?
Av de 10 böcker som jag absolut ville läsa i sommar så har jag faktiskt redan läst 7, så jag är supernöjd.


9 kommentarer:

  1. tur att man sällan hittar såna böcker

    SvaraRadera
  2. en massa fel av olika slag i böcker förstör mycket

    SvaraRadera
  3. Håller med, det kan verkligen störa läsupplevelsen om det är mycket stavfel och liknande, enstaka bryr jag mig inte om.

    SvaraRadera
  4. Det är ju viktigt att man skriver så läsarna förstår, annars försvinner ju hela meningen med boken :)

    SvaraRadera
  5. Håller med: många fel sänker hela storyn.

    SvaraRadera
  6. Håller med dig, för mycket fel får det inte bli, men det händer ju ganska sällan att det är så. Härligt att din sommarläsning går så bra. :)

    SvaraRadera
  7. Oj, bra jobbat med läsningen du!

    SvaraRadera
  8. Men oj Lena var duktig du är. Jag hoppas läsa lite mer nu när flytten är över.

    SvaraRadera
  9. Ja, en bok med för mycket fel lägger jag ifrån mig om det inte är en väldigt bra historia.

    SvaraRadera