tisdag 19 september 2017

Veckans topplista v. 38 - Höstkänsla


Tisdag igen och en ny topplista hos Johannas Deckarhörna. Veckans tema:

Topp fem böcker med höstkänsla

Jag väljer böcker där jag tycker att omslaget ser höstigt ut. Har faktiskt bara läst den första själv.

1. Sinon av Dan t. Sehlberg. En andra bok i en serien om IT-professorn Eric Söderberg och hans fru Hanna. Böckerna handlar om ett nytt virus som börjar spridas. Väldigt spännande.

2. Höstoffer av Mons Kallentoft. Tredje delen i Kallentofts serie om kriminalinspektör Malin Fors.

3. Karthago av Joyce Carol Oates. En berättelse om en ung kvinna som försvinner i vildmarken.

4. Det skyddande regnet av Jojo Moyes. En berättelse om tre kvinnor i olika generationer. Den utspelar sig i efterkrigstidens Honkong, i 1980-talets London och i södra Irland på 1990-talet.

5. Motsatsen till kärlek av Julie Buxbaum. Detta verkar vara en feelgood roman.

 




13 kommentarer:

  1. Höstoffer är den enda jag läst av de här men jag blir nyfiken på de andra. Tack för tips!

    SvaraRadera
  2. Nu börjar jag nästan frysa av alla höstböcker tur att det är vackert på hösten också.

    SvaraRadera
  3. Flera böcker som lät intressanta på din lista!!

    SvaraRadera
  4. Sinon har jag faktiskt, och även första delen. Kanske borde läsa dem snart.

    SvaraRadera
  5. Karthago vill jag läsa, den har jag här hemma :)

    SvaraRadera
  6. Härlig höstkänsla på de omslagen. Tyvärr har jag inte läst en enda.

    SvaraRadera
  7. Karthago är en riktigt bra Oates! Sinon får en liten anteckning tror jag.

    SvaraRadera
  8. Ingen jag har läst men omslagen var riktigt höstiga och fina :)

    SvaraRadera
  9. En väldans massa höstkänsla här. Älskar omslaget till Karthago :)

    SvaraRadera