tisdag 24 oktober 2017

Veckans topplista v. 43


Då är det tisdag igen och dags för veckans topplista hos Johannas Deckarhörna. Denna veckan skall vi:

Tipsa om fem böcker som utspelar sig på platser vi inte så ofta läser om.

1. Svarthuset av Peter May. Första delen i Lewis-trilogin och den utspelar sig på ön Isle of Lewis i Yttre Hebriderna.

2. Konsten att höra hjärtslag av Jan-Philipp Sendker. Här utspelar sig stor del av boken i Burma.

3. Fiskarmannen av Chigozie Obioma utspelar sig i Nigeria.

4. I boken Så nära barfota av Marie Hedegård så åker huvudkaraktären till Ghana, där hon tillbringar en lång tid.

5. Fjäril i koppel av Zinat Pirzadeh utspelar sig i Iran.

 

10 kommentarer:

  1. Konsten att höra hjärtslag har jag snart tänkt läsa, har hört så mycket bra om den.

    SvaraRadera
  2. Konsten att höra hjärtslag glömde jag ju!

    SvaraRadera
  3. har inte läst någon av dessa, bara läst om.

    SvaraRadera
  4. Åh, tänk när jag hade Lewis-trilogin oläst!

    SvaraRadera
  5. Det var nära att Isle of Lewis kom med på min lista, men så kom jag på så många andra :)

    SvaraRadera
  6. Konsten att höra hjärtslag tyckte jag mycket om.

    SvaraRadera
  7. Svart huset är den enda jag hört talas om, jag är verkligen inte berest.

    SvaraRadera
  8. Fjäril i koppel har jag tittat på så många gånger men ännu har det inte blivit att jag läst den :)

    SvaraRadera