fredag 29 december 2017

6 klassiker på 6 månader - första halvan av 2018


Jag är ofta ganska dålig på att läsa klassiker, så när jag såg att Vargnatts bokhylla skulle köra en utmaning att läsa 6 klassiker på 6 månader så kände jag att det hänger jag på. Så nu har jag valt ut de klassiker som jag skall läsa första halvåret 2018.

1. Klar: Skattkammarön av Robert Louis Stevensson(illustrerad utgåva)
2. Klar: Övertalning av Jane Austen
3. Klar: Ringaren i Notre Dame av Victor Hugo
4. Klar: Hemsöborna av August Strindberg
5. Klar: Nybyggarna av Vilhelm Moberg
6. Kejsaren av Portugallien av Selma Lagerlöf

 

1 kommentar:

  1. Vad kul att du också vill testa! :) Kejsaren av Portugallien har jag lyssnat på för flera år sedan, den var bra! Och jag såg den där fina utgåvan av Ringaren i Notre Dame på jobbet i veckan och blev väldigt sugen på att köpa den!

    SvaraRadera