fredag 29 december 2017

Helgfrågan v. 52


Ja nu är det sista helgen detta året, bara ett par dagar kvar till 2018. Hos Mias bokhörna är det som vanligt helgfråga och denna vecka lyder frågorna så här:

Hur sammanfattar du ditt bokår?

Mitt bokår 2017 har i mitt tycke varit riktigt bra. Hade på Goodreads satt som mål att läsa 75 böcker under året. Detta mål nådde jag för nästan en månad sedan och har idag, med två dagar kvar på året läst 82 böcker. Är verkligen nöjd.

Tycker även att året har bestått av många böcker som jag tyckt jättemycket om. Kommer att presentera mina topp 10 i ett separat inlägg.

Mina läsutmaningar har gått lite si och så. Några jättebra och andra rent uselt. HÄR kan ni se ett inlägg om detta. 

Bästa boken du fick i julklapp?

I år fick jag faktiskt inte en enda bok i julklapp. Däremot gav jag bort böcker till småfolket i släkten, vilket var roligt.



5 kommentarer:

  1. tror att jag läst ungefär som du och att det kan bli en ganska lång topplista

    SvaraRadera
  2. 82 böcker är ett fint resultar, jag har inte ens hunnit blogga om mina,

    SvaraRadera
  3. Småfolket gillade sina böcker hoppas jag :).

    SvaraRadera
  4. Har också läst massor av bra böcker detta år. Läsutmaningar försöker jag undvika, lägger lite extra krut på att skriva bokomdömen istället. Huvudsaken man tycker det är roligt. :)

    SvaraRadera
  5. Det låter som du har haft ett bra bokår. I år drog jag ner på antalet utmaningar, men det är ju kul och lite morot så det blev några och så har jag kört temaläsningar. Få se vad det blir för saker till nästa år.... ;)

    SvaraRadera