tisdag 2 januari 2018

3 x 3 under 2018


Såg att Ugglan & boken även i år skall ha en 3 x 3 utmaning. Deltog förra året och det gick verkligen uruselt. Men nytt år nya tag, så jag har valt ut tre teman med tre böcker i varje så får vi se hur det går i år.

3 x Fredrik Backman
Klar: Saker min son behöver veta om världen
Björnstad
Klar: Och varje morgon blir vägen hem längre och längre

3 x Spänningsroman/Deckare
Magnus Jonsson - Asätarna i Kungsträdgården
Klar: Lynda La Plante - Dolda mördare
Klar: Adrian McKinty - Kall, kall jord

3x Jan Guillou(serien Det stora århundradet)
Klar: Brobyggarna
Klar: Dandy
Mellan rött och svart

4 kommentarer:

  1. jag blev inte klar, fortsätter i år

    SvaraRadera
  2. De deckarna är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  3. Guillou borde jag nog läsa. Det är rent pinsamt att jag inte har läst en enda bok av honom! Ingen Arn, ingen Coq Rouge, inte ens den berömda "Ondskan".

    SvaraRadera
  4. Jätteroligt att du är med! Spännande teman!

    SvaraRadera